02:42

1403/02/01

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

سیزدهمین همایش چشم‌ انداز صنعت فولادبا حضور بازیکنان فوتبال باشگاه فولاد خوزستان به کار خود پایان داد

سیزدهمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد با نگاهی به بازار که از ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ آغاز شده بود پس از چهار روز با اهدای لوح یادبود به کار خود پایان داد.

به گزارش “نوای صنعت“، از نکات جالب توجه روز پایانی همایش، حضور کادر فنی و بازیکنان فوتبال باشگاه فولاد خوزستان در غرفه بود. در این بازدید که با حضور علی منصوریان، محمد خرمگاه، سیدمحمد علوی، احمد آل‌نعمه، ایمان دباغی زاده مدیر ورزش حرفه ای و قهرمانی باشگاه فولاد و برخی از دیگر بازیکنان همراه بود، سرمربی تیم فوتبال فولاد، تولید پایدار مجموعه‌ی فولاد خوزستان را عامل روحیه‌بخش تیم دانست و افزود: از نزدیک شاهد تلاش بی‌وقفه‌ی کارکنان فولاد خوزستان در بخش‌های مختلف بودم. قدردان سخت‌کوشی آن ها هستیم و به نیابت از اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم خداقوت می‌گویم. امید که با نتایج قابل قبول، گوشه‌ای از جدیت کارکنان را جبران کنیم.

همچنین تامین بلندمدت سنگ آهن و مواد اولیه، سیاست‏گذاری‏‌های پایدار و الزامات زیرساختی، عدم توازن عرضه و تقاضای فولاد (فروش داخلی و صادرات)، لزوم تهیه طرح جامع فولاد پس از افق ۱۴۰۴، نقش روابط فعال اقتصادی و سیاسی بین‌‏المللی در فروش محصولات و بومی‌‏سازی تکنولوژی‏‌های نوین، بررسی کاهش مصرف داخلی و شکاف عمیق قیمتی محصولات فولادی در داخل و خارج از کشور، اثرات معضلات زیرساختی و انرژی در تولید، عدم پایداری اقتصادی و اجتماعی و فولاد سبز، بایدهای محیط زیستی صنعت فولاد و جایگاه ایران در ارتقای فناوری تولید، اهداف همایش چهار روزه را تشکیل دادند.

بررسی چالش ها و فرصت های تامین انرژی در صنایع معدنی با نگاه ویژه به صنعت فولاد و سنگ آهن، میزگرد تخصصی وضعیت ذخایر سنگ آهن، اهمیت و لزوم اکتشاف و نقش فناوری های نوین در توسعه اکتشاف، نگاهی به زنجیره ارزش فولاد با رویکرد تحول دیجیتال، عارضه‌یابی، بهینه‌سازی و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات در صنعت فولاد، بررسی چالش‌ها و فرصت‌های صنایع فلزی و بررسی چالش ها و فرصت های صنعت فولاد در سال ۱۴۰۲، کارگاه هایی بودند که در مدت همایش با حضور متخصصان و صاحب‌نظران صنعت فولاد برگزار شد.

گفتنی است، سیزدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در هتل المپیک تهران برگزار شد. شرکت فولاد خوزستان علاوه بر حمایت معنوی، در سالن A غرفه فعال داشت.