12:07

1403/02/04

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

برند شدن؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر در موفقیت شرکت انتقال گاز ایران در افق 1404

اگر بخواهیم در افق 1404 در تراز جهانی موفق شویم باید به برند تبدیل شده و شاخص‌هایی در این زمینه، برای خود داشته باشیم.

به گزارش”نوای صنعت“، سعید توکلی مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، در جلسه ای که با حضور مدیران، روسای ستاد و بهره برداران خطوط لوله مناطق عملیاتی برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: هر اپراتور، پیش از بهره برداری از تجهیزی حساس و ارزشمند طبیعتاً باید معیارها، شاخص ها و صلاحیت حرفه ای داشته باشد و پس از آن نیز با تجهیز، ارتباط معنادار برقرار کند، چراکه در نهایت، در این ارتباط هر دو سود می برند.

به گفته مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، پایه و اساس این فعالیت ها، 70 درصد از تأسیسات و تجهیزات اساسی و فیزیکی شرکت ملی گاز ایران را شامل می شود. این تجهیزات و تاسیسات در اختیار افرادی بسیار خوب، شریف، زحمت کش و با پتانسیل به نام بهره بردار ایستگاه و خطوط لوله است.

وی تاکید کرد: صلاحیت حرفه ای فردی که تجهیزی ارزشمند مثل توربین کمپرسور و دیگر تجهیزات یک ایستگاه در اختیارش قرار دارد باید کنترل شود.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان این که با توجه به این جایگاه، المپیاد بهره برداران را اجرایی کردیم، افزود: المپیاد بهره برداران باعث شد عده ای از آدم هایی که در گوشه و کنار کشور عزیزمان کم تر دیده، و مورد توجه قرار گرفته بودند، دیده بشوند.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران یادآور شد: در این مراسم، صحنه ها و لحظه های بسیار شیرینی ثبت شد. یکی از لحظه های شیرین اش این بود که دو نفر از بهره برداران هنگام دریافت لوح عنوان کردند «انشاءالله ما زمستان جبران می‌کنیم.»

توکلی ادامه داد: هیچ اتفاقی زیباتر از این نیست که یک نفر که دیده نشده آن چنان دیده شود که احساس کند که شرکت او را مدیون کرده و زمستان جبران می‌کند. این نشان از این دارد که آن چسبندگی، تعلق خاطر و احساس تفاوت در این فرد ایجاد شده است.

وی با بیان این که اقدامات خوبی که با تلاش ستاد و مناطق شکل گرفته بود، نتیجه داده است، گفت: این اتفاق آن قدر خوب و مبارک بود که دکتر سلحشور، رییس دانشگاه صنعت نفت در جلسه شورای پژوهشی عنوان کرد که المپیاد بهره‌برداران کاری نو بود و جالب اینکه اکثر کشورهای دنیا برای محک زدن صلاحیت حرفه ای افراد، مکانیزم تئوری و عملی ندارند.

به گفته وی، این جلسه به عنوان نخستین جلسه هماهنگی و هم اندیشی برگزاری المپیاد بهره برداران خطوط لوله شرکت انتقال گاز ایران شکل گرفته است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تاکید کرد: این رویداد برای عملیات خطوط لوله برکات خوبی دارد و در ادامه در گستره کشور عزیزمان به تبادل دانش منجر می شود. مهم تر از آن، افراد احساس می کنند در جایگاهی ارزشمند قرار دارند و خود فرد نیز برای سیستم با ارزش است.

توکلی ادامه داد: البته براساس مدل شایستگی، برای ارزشمند بودن باید شاخصه های صفت محور، رفتار محور و نتیجه محور تعریف کنیم.

در این جلسه، بهره برداران خطوط لوله به عنوان نمایندگان مناطق، مسائل و مشکلات موجود را مطرح و پیشنهادهای خود را عنوان کردند.

منبع:شرکت ملی گاز ایران