16:27

1403/01/31

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

بررسی حوزه درمان غیر مستقیم و برونسپاری خدمات در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت

در نخستین اجلاس مدیران و رؤسا سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، حوزه درمان غیر مستقیم، برونسپاری خدمان و شفاف سازی عملکرد مالی بررسی شد.

به گزارش”نوای صنعت“، نخستین اجلاس مدیران و روسا سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سال ۹۸ با حضور مدیرعامل و اعضا هیئت مدیره سازمان، مدیران و روسای ستادی و روسای مناطق با هدف بررسی مسائل و مشکلات مناطق سازمان در خصوص نحوه برونسپاری خدمات، شفاف سازی عملکرد مالی و حوزه درمان غیر مستقیم برگزار شد.

رئیس هئیت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به سیاست های کلان دولت و وزارتخانه به همگرایی داخلی تاکید کرد.

مرضیه شاهدایی افزود: در دولت به مبحث چابک سازی و عدم توسعه بسیار تاکید شده است از این رو به دنبال خرید خدمت از بخش خصوصی است.

شاهدایی به ابلاغیه های مقام عالی وزارت نفت اشاره کرد و گفت: تاکید وزیر خدمت رسانی در حوزه سلامت و بهداشت به کارکنان و بازنشستگان است و تنها تغییر روش مدیریتی درابلاغیه وی مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه در خدمت رسانی کاهش نداریم، ادامه داد: اولویت کارکنان صنعت نفت در تمامی مناطق استفاده از خدمات سازمان بهداشت و درمان است و ما به دنبال ارائه خدمات با کیفیت هستیم.

شاهدایی توضیح داد: مقایسه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با یک سازمان بیمه‌گر صحیح نیست، نمی‌توان سلامت را خرید، اساس بیمه گری بر درمان استوار است در صورتی که رسالت اصلی ما سلامت محور است.

به گفته وی، اولویت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت خدمات رسانی در مناطق عملیاتی است و نظر بر واگذاری یا خصوصی سازی بیمارستان و سازمان صحت ندارد.

شاهدایی اظهار کرد: تاکید در هئیت مدیره، شفاف سازی در حوزه مالی است که خوشبختانه با بستر های مناسب IT  شرایط برای انجام این مهم فراهم شده است.

ضرورت نظارت و کنترل دقیق فرآیندهای درمان غیر مستقیم

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، بر نظارت و کنترل دقیق فرایند های درمان غیر مستقیم، اصلاح فرآیند بررسی اسناد پزشکی و رعایت دقیق پروتکل های درمان غیر مستقیم تاکید کرد.

حبیب اله سمیع با اشاره به ضرورت توجه به مدیریت هزینه ها ادامه داد: تخصیص بودجه به مناطق، طبق سنوات گذشته مبتنی بر ارائه گزارش عملکرد است و باید به سمت ارائه راهکارهای عملیاتی در جهت صرفه جویی حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: درخصوص خدمات پیشگیرانه، معاینات طب صنعتی شاغلان، شناسایی شیوع بیماری های غیر واگیردار و پیگیری و درمان اقدامات مناسبی انجام شده است.

سمیع گفت : تاکید ما بر این است که در هیئت مدیره شرکت های نفتی حضور یافته و اطلاعات معاینات دوره ای را  در اختیار مدیران قرار دهید تا وضعیت سلامتی افراد در شرکت ها کنترل و شاهد بهبود شاخص های سلامت  افراد در معاینات دوره ای  بعد باشیم.

وی به ارائه بسته های خدمتی به خانواده های شاغلان صنعت نفت اشاره و اظهار کرد: در حوزه پزشکی خانواده اقدامات موفقیت آمیزی انجام شده و پیگیری ها بسیار بهتر صورت گرفته است، در حوزه دندانپزشکی با فراخوان های متعدد در ارائه خدمات پیشگیرانه موفق عمل کرده ایم.

مدیرعامل سازمان با اشاره به اهمیت حوزه منابع انسانی  گفت: در نشست های گذشته به مواردی از جمله تغییر قرارداد حوزه نیروهای پرکیس پزشک ، جذب نیرو و خرید خدمت در مناطق اشاره شده است، در مدیریت جدید منابع انسانی اقدامات خوبی صورت گرفته است، با توجه به تاکید مقام عالی وزارت نفت، جذب نیرو در هیچ شرایطی امکان پذیر نیست و تنها استثناء در منطقه ویژه عسلویه با توجه به افتتاح فازهای جدید امکان پذیر است،

سمیع با تاکید بر مدیریت منطقی اعزام بیماران گفت: اعزام بیمار برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی به منطقه دیگر تنها در صورتی که خدمات مورد نیاز در منطقه محل سکونت  یا محل کار کارمند قابل ارائه نباشد، انجام می‌شود، هدف ما مانع از اعزام نیست بلکه اجرای دقیق‌تر در مناطق با پروتکل های اعزام است.

تاکید بر استفاده از حساب بانک مرکزی

عضو هیئت مدیره و مدیر امور مالی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با تاکید بر استفاده از حساب بانک مرکزی و مسدود کردن حساب های جاری گفت: با توجه به دستورالعمل دولت، روسا مناطق بر این اقدام باید اهتمام ویژه داشته باشند.

احمد مدنی پور اصلاح درآمدها را از نکات مهم مدیریت بودجه و هزینه برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه در سال های اخیر، گام های مثبتی در حوزه مالی برداشته شده است.

وی در ادامه این نشست، مباحثی در خصوص چالش های مناطق در حوزه مالی، رعایت مفاد قانونی و مقررات، تفکیک وظایف افراد در خزانه داری، گزارشات مالی و پرداخت های سرانه را ارائه داد.

تشکیل کمیته راهبردی برونسپاری در سازمان بهداشت و درمان

عضو هیئت مدیره و مدیر برنامه ریزی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به تشکیل کمیته راهبردی برونسپاری گفت: فلوچارت  فرآیند اخذ مجوز برونسپاری فعالیت های سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت در این کمیته بررسی و آنالیز شده و سپس در اختیار هیئت مدیره سازمان قرار می دهد.

مهدی هاشمی ادامه داد: اعضاء این کمیته مدیران ارشد سازمان بهداشت و درمان هستند و بررسی اطلاعات با واحد های متناظر در ستاد انجام و  دستورالعمل ها ابلاغ می شود.

ساماندهی وضعیت حقوق و مزایا نیرو پیراپزشکی

امیر قائم پناه؛ مدیر منابع انسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت درباره جذب نیروی انسانی در قالب کارکنان پیمانکاری، ساماندهی وضعیت معشیت نیروی پیمانکاری، روند جذب نیرو انسانی خدمات اداری و پیراپزشکی، ساماندهی گروه های شغلی، اخذ مجوز جذب نیرو از ستاد، استفاده از بانک متقاضیان کار، برگزاری تشریفات آزمون در منطقه بوشهر، استفاده از مجوز جذب در زمان مشخص، عدم انتقال نیروی پیمانکار از دیگر مناطق، رعایت دستورالعمل نیروی انسانی و سیاست سازمان در ساماندهی نیرو پزشک پرکیس، مباحثی را ارائه داد.

منبع: شرکت ملی نفت