10:15

1403/02/04

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

با همکاری مرکز جستو و نجات دریایی بندرامام خمینی(ره)؛نجات جان شش دریانورد در آب های شمال خلیج فارس

شش نفر خدمه یک فروند موتور لنج که بر اثر آتش سوزی دچار وضعیت اضطرار و در آب های اطراف چاه های نوروز سرگردان شده بودند، با همکاری مرکز جستجو و نجات بندر امام خمینی(ره) نجات یافته و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ، امین موسی پور معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام موفقیت آمیز عملیات جستجو و نجات دریایی خدمه ی یک فروند لنج تجاری که اواخر مردادماه از مبدا کشورکویت عازم بندرگناوه بوده، گفت: علیرغم دریافت اطلاعات ناقص از موقعیت و وضعیت شناور حادثه دیده، مرکز جستجو و نجات دریایی    (MRCC) بندرامام خمینی(ره) سریعا با موقعیت یابی بر روی نقشه، محتمل ترین و  نزدیک ترین منطقه را حوالی چاه های نفتی نوروز شناسایی کرده و  شناور تندرو ناجی ۷ را به سوی منطقه گسیل داشت.

وی در ادامه افزود:  شناور ناجی ۷  با همکاری تیمی مراکز جستجو و نجات محلی و یک شناور نظامی که در آن حوالی در حال تردد بود، دریانوردان را از سرگردانی نجات داده و به خشکی انتقال داد. 

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تا کنون حدود ۱۰ مورد عملیات جستجو و نجات توسط مرکز MRCC بندر امام خمینی(ره) با موفقیت انجام شده است.

درﯾﺎﻧﻮردان و ﮔﺮدﺷﮕﺮان درﯾﺎﯾﯽ، ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺷﺮاﯾﻂ اﺿﻄﺮار را ﺑﻪ ﺷﻤﺎره ﺗﻤﺎس۱۵۵۰ مرکز جستجو و نجات دریایی  (MRCC) اطلاع دهند.

منبع:سازمان بنادر و دریانوردی