20:39

1403/01/09

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

بانک تجارت برای شرکت‌های دانش بنیان اوراق صکوک منتشر می‌کند

بانک تجارت و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تفاهمنامه تخصصی، ویژه‌ی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان امضا کردند.

به گزارش “نوای صنعت“، تفاهمنامه همکاری بانک تجارت و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست ‏جمهوری با موضوع انتشار اوراق صکوک برای شرکت‌های دانش بنیان عصر یکشنبه بیست‌و‌چهارم اردیبهشت ماه به امضای دکتر هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل بانک تجارت و ‏دکتر محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی رسید.‏

بر اساس این تفاهمنامه بانک تجارت با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار نسبت به انتشار اوراق صکوک نوآوری برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان اقدام می‌کند.

بانک تجارت انتشار این اوراق را با هدف رونق صنایع دانش بنیان و کمک به تولید و اشتغال‌زایی و توسعه اقتصاد کشور در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل بانک تجارت در مراسم امضای این تفاهمنامه حمایت از شرکت‌های نوپا و دانش بنیان را از برنامه‌های استراتژیک این بانک توصیف کرد و گفت: در ساختار بانک تجارت یک تیم حرفه‌ای، ویژه‌ی پشتیبانی از مشتریان دانش بنیان حضور دارد تا از طریق ارائه خدمات و محصولات متنوع مالی و بانکی اقدامات لازم و سریع جهت رفع دغدغه‌های احتمالی شرکت‌های دانش بنیان صورت پذیرد.

دکتر اخلاقی ترویج فرهنگ تأمین مالی زنجیره تولید شرکت‌های دانش بنیان را با اهمیت دانست و افزود: کمک به خریداران ‏محصولات شرکت‌های دانش بنیان در کنار پشتیبانی از فرایند شکل‌گیری و توسعه این شرکت‌ها اثر مثبت و ماندگاری را در ‏ارزش‌آفرینی و تولید تکنولوژی و محصولات ایرانی خواهد داشت. در این زمینه بانک تجارت همواره در تلاش است با خدماتی همچون اعطای تسهیلات، ‏صدور انواع ضمانتنامه، گشایش اعتبارات اسنادی و انتشار اوراق تعامل با صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را توسعه دهد.‏

دکتر محمدصادق خیاطیان نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری با بانک برتر کشور در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: نیروی انسانی با ایده‌های مطلوب و کارآفرین باعث رشد سریع‌تر این شرکت‌ها خواهد بود و باید ابزارهای مالی و محصولات بانکی را متنوع‌تر کرد تا دغدغه شرکت‌های دانش بنیان به تحو مطلوب رفع شود.

بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، بانک تجارت طی سال 1401 در چارچوب عمل به شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» رتبه نخست را در ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان به دست آورد. این بانک در سال 1401 با رشد 35 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، 197 فقره تسهیلات، جمعاً به مبلغ 9511 میلیارد ریال و 495 فقره تعهدات جمعاً به مبلغ بیست‌‌و‌یک‌هزار و 668 میلیارد ریال به شرکت‌های معرفی شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی اعطا کرد تا در میان شبکه بانکی کشور، رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.