02:29

1403/02/05

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

بانك صنعت و معدن: بهترین راهكار برای وصول مطالبات، ايجاد تعامل مثبت با مشتريان است

اصغر پاك طينت عضو هيات مديره بانك صنعت و معدن گفت: مذاکره، استمهال و يا اقدام قانوني و حقوقي راهکارهاي پيگيري وصول مطالبات بانکها است اما در وهله نخست هر پرونده بايد به صورت موردي بررسي شود و بهترين راهكار، ايجاد تعامل متبت با مشتريان است.

به گزارش”نوای صنعت“، وي كه به همراه اعضاي كميته وصول مطالبات اين بانك به استان سمنان سفر كرده بود در جلسه اي كه با حضور مجريان طرح هاي صنعتي به منظور تعيين تكليف بدهي ريالي و ارزي غير جاري واحد هاي توليدي اين استان تشكيل شده بود، افزود: روش وصول مطالبات به شرایط مشتری، شرایط قرار داد و برآوردی که از زمان و فرایند انجام کار صورت می گیرد، بستگی دارد.

پاك طينت ضمن بيان اين كه بايد همواره شرايط اقتصادي كشور و مشكلات مشتريان را در نظر داشته باشيم تصريح كرد: بانك حافظ منافع مشتريان خوش حساب است.

وي تاكيد كرد : يكي از شاخص هاي درجه بندي شعب، مقوله وصول مطالبات است و اعطاي پاداش ها و پرداخت هاي پرسنلي نيز بر اساس معيارهاي عملكردي در دستور كار قرار گرفته است.

عضو هيات مديره بانك صنعت و معدن گفت: در پس هر پرونده مطالباتي يك مشتري وجود دارد كه به هر دليل از بازپرداخت منابع بانك خودداري كرده است و مديران و كارشناسان شعب بايد با استفاده از راهكارهاي قانوني امكان ايفاي تعهدات را براي آنان به وجود آورند.

در اين جلسه در خصوص 6 فقره بدهي ارزي مشتريان ستادي بانك كه ازمحل منابع صندوق توسعه ملي (جزء دال بند 6 ) و صندوق ذخيره ارزي، تسهيلات دريافت كرده اند بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

گفتني است در حاشيه سفر ياد شده پاك طينت به اتفاق هيات همراه از 4 واحد صنعتي اتومبيل سازي فردا، نورين ريس، كوير جين و نساجي كوير بازديد كرد و در جريان روند پيشرفت و فعاليت اين واحدهاي توليدي قرار گرفت.

منبع:بانك صنعت و معدن