22:32

1403/01/09

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

بازگشت ۹۰۰ کارگر بیکار شده به معدن کرومیت منوجان

با از سرگیری فعالیت معدن کرومین منوجان ۹۰۰ کارگری که در یکسال گذشته بیکار شده بودند دوباره به فعالیت معدنی خود ادامه میدهند.

به گزارش “نوای صنعت“،  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به اینکه در مزایده، طرح به سرمایه گذار جدید واگذار شد گفت برنده مزایده، هزینه‌های تعیین شده را در روز‌های اخیر واریز کرده و ابلاغ شروع به کار آن بزودی صادر می‌شود.

مروجی فرد افزود: یک هزار و ۲۰۰ نفر در این معدن کار می‌کردند که ۳۰۰ نفر از این افراد در مجموعه کارخانه با وجود توقف فعالیت معدن، همچنان فعالیت می‌کنند، ولی ۹۰۰ نفر بیکار شدند که با آغاز فعالیت معدن این افراد هم شروع به کار خواهند کرد.

وی افزود کارگران بیکار شده در طول یکسال بیکاری از بیمه بیکاری برخوردار شدند

معدن کرومیت منوجان ۱۵۰ هزار تن ظرفیت تولید سالانه دارد و اکنون با واریز هزینه‌های مزایده توسط بهره بردار جدید حدود یک ماه دیگر و با تحویل گرفتن معدن توسط بهره بردار جدید و استقرار ماشین آلات خود در آن، معدن دوباره آغاز به کار می‌کند و کارگران بیکار به سر کار برمی گردند.

معدن کرومیت منوجان یکی از معادن قدیمی این منطقه است که در سال‌های اخیر بار‌ها به دلیل مشکلات پیش آمده بویژه برای کارگران آن با توقف فعالیت مواجه بوده تا اینکه در نهایت موجب خلع ید سرمایه گذار آن شد

معدن کرومیت منوجان اول خرداد سال گذشته غیرفعال شده بود و در مرداد آن سال هم هم با پیگیری و دستور رییس جمهور موضوع به شورای عالی معادن سپرده شده که در نتیجه خلع ید بهره بردار صورت گرفت و به مزایده رفت.

کرومیت تنها منبع تامین کننده کروم به شمار می‌رود که در ساخت آلیاژ‌ها و تهیه فولاد‌های ویژه از ارزش بالایی برخوردار است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما کرمان