رئيس مركز ارتباطات اطلاعرساني وزارت راه و شهرسازي، پاسخگويي به مردم و رسانهها را به عنوان يكي از وظايف اصلي مديران روابط عمومي برشمرد.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”، قاسم بينياز مشاور وزير و رئيس مركز ارتباطات و اطلاعرساني وزارت راه و شهرسازي با حضور در نشست مسئولان روابط عمومي ادارات كل راهداري و حملونقل جادهاي سراسر كشور ، طي سخناني اظهار داشت :
در شرايط امروز كه با تغيير و تحولات زيادي در جامعه و سازمانها مواجه هستيم، وظيفه اصلي روابط عموميها پاسخگويي مناسب به مردم و رسانهها در جهت اطلاعرساني و همسويي با اهداف سازماني است.
وي افزود : روابط عمومي سازمان راهداري و حملونقل جادهاي در راستاي تحولات سازماني و انتقال نيروهاي راهداري به ادارات استاني، با بهرهگيري از ظرفيتها و منابع در اختيار و از طريق تعامل خوب با رسانهها، تصوير مناسبي از وظايف سازمان به مخاطبان و رسانهها فراهم كرده است.
اين گزارش حاكي است مهران قرباني معاون حملونقل سازمان راهداري و حملونقل جادهاي با حضور در اين نشست ، اظهار داشت مسئولان روابط عمومي در شرايط حساس كنوني بايد فراتر از وظايف اصلي كه بر عهده دارند، عمل كرده و با مستندسازي و تصويرسازي مسائل و مشكلات موجود در جادهها و زيرساختهاي حمل ونقلي ، پايانههاي حملونقل كالا و مسافر و پايانههاي مرزي، نقاط ضعف را به خوبي شناسايي كرده و در راستاي بهبود امور و فعاليتها، نقش اساسي داشته باشند.
وي خاطرنشان كرد : روابط عمومي به عنوان پل ارتباطي بين سازمان و جامعه مخاطبان محسوب ميشود و در عين حال كه تصوير درستي از سازمان و عملكردهاي سازمان به عموم ارايه ميكند، از سوي ديگر ديدگاهها و خواستههاي مردم را به مسئولان منتقل ميكند.
بر اساس اين گزارش محمد تيموري معاون توسعه مديريت و منابع سازمان راهداري و حملونقل جادهاي ، با بيان اين كه روابط عمومي ، چشم بينا ، گوش شنوا و زبان گوياي هر سازماني است ، افزود :
بايد در واقعيت به اين شعار عمل كرد و با ايجاد ارتباط تنگاتنگ با همه دفاتر و حوزهها، دغدغهها و مشكلات سازمان را شناسايي كرده و در رفع مشكلات موثر باشند.
وي با اشاره به ارايه خدمات عمومي از سوي اين سازمان به عموم مردم، اظهار داشت :
در راستاي ارايه خدمات مطلوب به مردم و افزايش رضايتمندي مخاطبان، روابط عمومي ها نقش برجستهاي دارند و با توجه به آگاهي از انتظارات و خواستههاي مردم، سازمانها بايد در اين سمت و سو گام بردارند.
گفتني است نشست آموزشي مسئولان روابط عمومي ادارات كل راهداري و حملونقل جاده اي سراسر كشور طي دو روز در مركز آموزشي شهيد تفويضي سازمان راهداري و حملونقل جادهاي با موضوع راهبردهاي اصولي در ارتباطات و آداب تشريفات در روابط عمومي برگزار شد.