عوارض سوخت بر خودروهای بنزین سوز ۴% کل دریافتیهای دولت انگلیس را تشکیل میدهد و اگر اقدامی فوری صورت نگیرد، همه این درآمد از بین می رود.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”، اگر انگلیس بر سر تعهد خود برای استفاده از خودروهای برقی تا 2050 بماند، دولت این کشور 28 میلیارد پوند ( 35 میلیارد دلار) خسارت خواهد دید که آن را رانندگان خودروهای سنتی بنزین سوز یا دیزل سوز میپردازند.
این اطلاعات را موسسه مطالعات مالی لندن پس از بررسی تاثیر قانون صفر کردن گاز های گلخانه ای در روز جمعه منتشر کرد. این قانون در ماه ژوئن تصویب شد و به امضای ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس رسید. انگلیس اولین کشور عضو جی7 است که هدف خود را رسیدن به آلایندگی صفر تا 2050 قرار داده است.
عوارض سوخت بر خودروهای بنزین سوز 4% کل دریافتیهای دولت انگلیس را تشکیل میدهد و اگر اقدامی فوری صورت نگیرد، همه این درآمد از بین می رود. طبق این مطالعه، با فراگیر شدن استفاده از خودروهای تمام برقی و هیبریدی، لازم است دولت رویکرد جدیدی برای گرفتن مالیات از رانندگان اتخاذ کند.
ماموریت انگلستان برای استفاده از خودروهای برقی و انرژی تجدیدپذیر تا سال 2050 ، نشان دهنده یک چالش مالی بزرگ و طولانی مدت برای دولت این کشور است.
درآمد مالیاتی دولت انگلیس مشکلات دیگری هم مواجه است. انگلیس سالانه 20 میلیارد پوند ( 24.5 میلیارد دلار) از درآمد مالیاتی خود را با سیاست جدید دولت برای کاهش مالیات در کمک به مردم برای گذراندن زندگی از دست میدهد. اگر قرار باشد نخست وزیر بوریس جانسون به تعهد خود برای کاهش 2 پنی مالیات در هر لیتر سوخت عمل کند، یک میلیارد پوند ( 1.229 میلیارد دلار) دیگر از درآمد مالیاتی انگلیس کم میشود.
ربکا استراد، یکی از اقتصاددان هایی که در نوشتن این گزارش همکاری داشت می گوید:« دولت باید طرحی طولانی مدت برای مالیات رانندگان داشته باشد، قبل از اینکه درآمدش از این ناحیه صفر شود و راهی برای بازگرداندن آن نماند».
عوارض بر بنزین بدون سرب و دیزل از 2011 روی همان 57.95 پنی درهرلیتر باقی مانده است و حدود 1.3 درصد تولید ناخالص داخلی انگلستان را تشکیل می دهد. قیمت سوخت اخیراً به 126.9 پنی در هر لیتر رسیده که 57.95 پنی آن عوارض است یعنی حدود 45 درصد کل قیمت سوخت.
این سازمان پژوهشی پیشنهاد وضع مالیات بر خودروهای الکتریکی را می دهد چون مالکان این خودروها کم کم به ندادن مالیات بر سوخت عادت کرده اند. مالیات های جدید بر رانندگان باید با توجه به مسافتی باشد که پیموده اند و بر اساس زمان و مکان سفر ها تغییر کند. یک نرخ ثابت مالیات برای هرمایل پیموده شده هم می تواند یک شیوه دیگر مالیات گیری از این خودرو ها باشد.
فروش خودروهای برقی در انگلیس افزایش یافته است. در سپتامبر 12883 خودروی برقی در انگلیس فروش رفت که 97.7 درصد بیشتر از سال گذشته بود و رکورد زد.
منبع:اویل پرایس