16:25

1403/04/30

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

روابط عمومی ها، بالاترین نقش را در حفظ و ارتقای جایگاه شرکت ها و سازمان ها دارند

روابط عمومی ها باید در اطلاع رسانی های خود به گونه ای عمل کنند که مخاطب را اقناع کنند.

به گزارش “نوای صنعت“،حسین طالبی در مراسم اختتامیه دومین گردهمایی مدیران روابط عمومی بخش معدن و صنایع معدنی ایران با بیان این مطلب گفت: با توجه به دغدغه های ذهنی مخاطبان، روابط عمومی ها باید در اطلاع رسانی های خود به گونه ای عمل کنند که مخاطب را اقناع کنند.

وی افزود: برای این منظور، روابط عمومی ها باید سه سئوال «چه چیزی را، برای چه کسی و چگونه ارایه دهیم » را در اطلاع رسانی های خود مدنظر قرار دهند. مدیر روابط عمومی شرکت چادرملو با اشاره به ضرورت های تهیه خبر در روابط عمومی ها تصریح کرد: نوآوری در خبر و جدا شدن از سبک سنتی برای جذب مخاطب و نیز توجه به موضوع هم ذات پنداری در ذهن مخاطب با برانگیختن عواطف و احساسات مخاطب، از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: از دیگر مولفه های تنظیم خبر، نشاط آفرینی با ارائه جنبه های مثبت رویدادها است. مولفه دیگر، ایجاد تعلیق بوده و در آن، به مخاطب تلنگری زده می شود تا خود متوجه نتیجه شود.

طالبی اذعان کرد: تعلیق ادبی، مولفه دیگری در اطلاع رسانی است که در آن، حس کنجکاوی مخاطب را تحریک و در مسیر اتفاقات رویداد در ذهن او را درگیر می کند و موجب جذابیت پیام می گردد.

وی ادامه داد: امروزه مردم به دنبال نرم خبر به جای سخت خبر هستند. توجه به این امر، موجب اثر گذاری بیشتر بر مخاطب می شود.

منبع: ایمیدرو