محمد اسلامی با بیان اینکه مهمترین دغدغه وزارت راه و شهرسازی این است که کشور جادههای ایمن و استانداردی داشته باشد، گفت: از ۲۴۱ نقطه حادثهخیز که پلیس در خردادماه اعلام کرد تاکنون مشکلات ۱۲۰ نقطه برطرف شده و طرحهای ۶۷ نقطه نیز در حال اجرا است.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی درباره سیاستهای وزارت راه و شهرسازی در راستای ارتقای ایمنی راهها گفت: مهمترین دغدغه وزارت راه و شهرسازی این است که کشور جادههای ایمن و استانداردی داشته باشد و مردم سفرهای ایمنی را تجربه کنند. در همین راستا برنامههای این وزارتخانه را حول محور ارتقاء قابلیت استاندارد و ایمنی قرار دادهایم.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سال جاری پروژههای وزارت راه و شهرسازی بر اساس اعلام پلیس راه کشور در ۲۴۱ نقطه دارای سابقه حادثه است. بر همین اساس تصمیم گرفتیم این نقاط را در سال جاری با توجه به محدودیتهایی که داشت در اولویت قرار دهیم و مشکلات آنها را برطرف کنیم.
اسلامی افزود: از این ۲۴۱ نقطه که پلیس در خردادماه اعلام کرد تاکنون مشکلات ۱۲۰ نقطه برطرف شده و طرحهای آن اجرا شد. ۶۷ نقطه نیز در حال اجرا و طراحی ایمنی بقیه نقاط هم در حال اجرا است.
وی با اشاره به افتتاح پل اژیه در جریان اولین روز سفر خود به استان اصفهان توضیح داد: پل اژیه که امروز از آن بهرهبرداری کردیم، اگرچه ساخت آن از سال ۱۳۹۳ شروع شده است و از لحاظ منابع اعتباری نیز دچار نوسان بوده است، یکی از نقاطی بود که بر اساس مشکلاتی که داشته است برای مردم حادثهآفرین بوده است.
عضو کابینه دوازدهم با بیان اینکه طرح اقدام ملی برای جادههای روستایی «ابرار» را در دستور کار وزارت راه و شهرسازی در سال جاری است، گفت: به یاری خدا تا پایان امسال ۲ هزار کیلومتر راه روستایی را آسفالت خواهیم کرد و وزارت راه و شهرسازی پروژههای نیمه تمام را به سرانجام خواهند رساند و راههایی که روکش آن مشکل دارد را بهسازی خواهند کرد.
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: همچنین وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۹ احداث ۳ هزار کیلومتر راه روستایی جدید را در دستور کار دارد.
اسلامی ادامه داد: موضوع مهم دیگری که در سال جدید برای وزارت راه و شهرسازی اهمیت دارد این است که بتوانیم بهسازی راههای اصلی و بزرگراهها و آزادراهها را نیز انجام دهیم. با سیستم رصد متمرکزی که با سامانه PMS ایجاد کردیم، روسازی همه راههای اصلی و فرعی عکسبرداری و فیلمبرداری شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در پایگاه دادههای وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری کیفیت دقیق راهها موجود است، افزود: بهصورت برنامه محور راههایی که بیشترین خرابی را دارد در اولویت است. همچنین با توجه به وضعیتی که در منابع داشتیم با این امید که در کشور جادهای با روسازی غیراستاندارد نداشته باشیم در حال حرکت هستیم.
منبع:وزارت راه و شهرسازی